השרוולי שלי ואני

השרוולי שלי ואני

עברה לה שנה וחצי מאז ניתוח השרוול שעברתי (קיצור קיבה)… חצי השנה הראשונה היתה לא קלה, בלשון המעטה. למדתי לאכול מחדש, להקשיב לגוף שלי ולהבין מה טוב לגוף שלי וגם מה לא.

שנה לאחר הניתוח אני והקיבה שלי הגענו להבנה הדדית: מה אני רוצה ממנה ומה היא מצפה ממני וכך התחלנו לצעוד יחד לחיים בריאים וטובים יותר.

אז כיום אני בעיקר עונה על שאלות…

"למה לך?"

אז מי שמכיר אותי יודע שאף פעם לא הייתי שמנה אלא כי סבלתי מבעיות משקל ואכילה רגשית. תמיד עשיתי ספורט כל שהוא (החל מחדר כושר עד לטניס דרך שחיה וחוגים וכו').

אחרי הריונות סוכרתיים ושימוש באינסולין המערכת שלי השתבשה. עליתי כמעט 40 קילוגרמים ואיתם עלו גם לחץ הדם ורמות הסוכר בדם ועוד מתנות לא נעימות.

לא הצלחתי להוריד במשקל ולרפא את גופי למרות שניסיתי הכל: פלאו, טבעונות, ניקוי רעלים, מעקב צמוד של דיאטנית מומחית בסכרת, הליכות, ריקודים, ריצות… מה לא! ואז גילינו את הסיבה לכך ומיד נאמר לי "את חייבת את הניתוח, את חייבת להבריא כי יש לך שני ילדים קטנטנים להרים על הרגליים".

"אז הצליח לך?"

כן! כן! כן! למרות כל הקשיים ועם התמיכה שקיבלתי מהסביבה שלי הצלחתי ובגדול!

השרוול שלי ואני

קודם כל אני בריאה:
סוכר? – תקין
לחץ דם? – תקין
צרבות? – מה זה?
כאבי ברכיים? – פחתו משמעותית!

אני יכול לקפוץ, לרקוד, לרוץ ולהתרוצץ. הילדים רואים אמא בריאה ומאושרת. בעלי רואה את האישה אותה הכיר ואיתה התחיל לצאת (מבחינה חיצונית), אחי שואל מי אני ומה עשיתי עם אחותו…

אז איך אני שומרת על עצמך?

תזונה בריאה בראש ובראשונה.. מקפידה על מוצרי מזון עשירי חלבון כמו גבינות, בשרים, קטניות. למשל אני ממש אוהבת גבינת ריקוטה(מתכון לסלט בהמשך) היא טעימה לי כמו שהיא (אני אוכלת אותה פשוט כך בכפית), היא בריאה כי היא עשירה בסידן, חלבון (ריקוטה מיוצרת ממי גבינה, החלבון נקרא חלבון ה-WHEY וספיגתו בגוף טובה ויעילה, אגב סוג זה של חלבון מצוי גם באבקות חלבון של הספורטאים), ויטמין D שמשפר את ספיגתו של הסידן בגוף, סיבים תזונתיים, דגנים וכו'.

אני אוכלת הרבה ירקות מגוונים גם טריים וגם קלויים, אוכלת פירות, אגוזים וגרעינים. הפחתתי משמעותית פחמימות כמו: תפוחי אדמה, תירס, פסטה, אורז.

אני משקיעה במנות שלי, אז מה אם הן קטנות? חשוב לי שיראה טוב ויהיה טעים. גם אם אני אוכלת רק צלחת ירקות עם גבינה כלשהי אני אדאג לחתוך ולסדר אותם יפה.

לסקפטים ביניכם, כן אני גם מפנקת את עצמי במשהו מתוק או משמין כי גם הנשמה צריכה להתפנק. בחנוכה אכלתי סופגניה, אוכלת פיצה הום מייד, אוכלת עוגה בסופ"ש, עוגיה עם קפה מפעם לפעם.

אני משתדלת מאוד לעשות ספורט שכולל הליכות, כפיפות בטן, קצת משקולות ומתח – מזל שיש חדר כושר בבניין.

מודה! לא עושה מספיק ספורט, אבל עושה מה שביכולתי מבחינת הזמן ומצב הצבירה.

לסיכום..

תאכלו בריא, תאכלו נכון, תשלבו ספורט ותנהלו אורח חיים בריא, טעים וכיפי!

סלט חצילים ועגבניות חם עם גבינת ריקוטה

חצילים1

מרכיבים:

1 חציל חתוך לקוביות

2-3 עגבניות בשלות חתוכות חלוטות וחתוכות לקוביות

1 בצל קצוץ

תבלינים לפי הטעם, אני אוהבת להוסיף שום כתוש, פפריקה, מל"פ, אורגנו ובזיליקום קפוא.

כף שמן זית

גבינת ריקוטה

אופן הכנה:

מטגנים בצל ושום עד הזהבה,  מכניסים את החציל, העגבניות והתבלינים ומטגנים עד שהכל מתרכך (אך לא מושי מושי, שהחצילים ישאירו את צורתם). טועמים ומשפרים תיבול.

מגישים עם גבינת ריקוטה ותבלינים טריים (שמיר, פטרוזיליה)

אופציה: ניתן להוסיף לתבשיל פטריות (מקור טוב לחלבון).

מעולה כ-SIDE DISH  או כמנה בפני עצמה עם קרקר או פרוסת לחם מלא.

בתיאבון!!

פוסט זה פורסם בקטגוריה הורות ומשפחה, מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על השרוולי שלי ואני

  1. michellesimon הגיב:

    את אלופה אמיתית אנוצ'קה! תמשיכי לשמור ולדאוג לעצמך כך 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה